Co poprawi jakość infografiki?

Obecnie internet przechodzi fazę fascynacji infografikami. Tworzą je marketerzy, chcący wypromować swoje usługi, portale informacyjne oraz zwykli internauci ceniący sobie przejrzysty sposób prezentowania informacji. Niestety nie wszystkie przygotowywane są w oparciu o podstawowe zasady, co sprawia, że część z nich prezentuje się mało atrakcyjnie. Infografika stworzona przez Vertical Measures zdradza kilka sposobów, które mogą pomóc ich początkującym twórcom.

Na początek kolory – podstawowym zadaniem infografiki jest przedstawienie informacji w czytelnej formie, zatem zamiast całej palety barw, wystarczy zastosowanie maksymalnie 3 kolorów i zmiany dotyczące wyłącznie odcieni. Tło nie powinno być rażące, doskonale nadadzą się natomiast tony szarości lub zgaszony niebieski. W kontekście barw warto pamiętać też o czcionce – nie może zlewać się z tłem, bo to sprawi, że czytelność grafiki będzie znacznie utrudniona. Należy mieć na uwadze również kontrasty i to, by umieszczane informacje nie sprawiały trudności w odczytywaniu przez nieumiejętne zastosowanie kolorów.

Co warto wiedzieć na temat samej czcionki? Te imitujące ręczne pismo lepiej zostawić do grafik artystycznych – w infografikach, jak sama nazwa wskazuje, liczy się informacja, a zatem lepiej zastosować prosty font w wygodnym do czytania rozmiarze.

Na koniec: układ. To element, który przysparza zazwyczaj najwięcej trudności zwłaszcza, gdy projektem zajmuje się większy zespół. Poniższa infografika wyjaśnia, jakich błędów w zakresie kompozycji należy się wystrzegać.
What-Makes-A-Bad-Infographic

Agnieszka Woźniak