Dla każdego coś własnego, czyli mieszkaniologia według Ikea

Tradycyjna, patchworkowa, złożona z fanów sportu czy amatorów kanapowych rozrywek. Każda rodzina jest inna, podobnie jak jej dom, który niezależnie od upodobań można urządzić w Ikea. Dowodem na to jest najnowsza kampania marki stworzona na rynek rosyjski.

W ramach akcji pod nazwą „Mieszkaniologia”, tradycyjny katalog Ikea zastąpiła pięknie wydana publikacja w twardej oprawie z ilustracjami znanego grafika Roda Hunta. Rysownik zamienił wnętrze sklepu w komiksowe uniwersum zamieszkane przez 10 rodzin o zupełnie różnych upodobaniach. Jedni wolą buszować po kuchni, a inni wyprawiać przyjęcia lub urządzać koncerty we własnych czterech ścianach. Rodzinka miłośników porządku żyje ściana w ścianę z bałaganiarzami, a dzieciaki urządzają własne domy w wersji mini.

Każdy rozdział książki został poświęcony innej rodzinie i jej historii ujętej w zabawną opowieść, okraszoną efektownymi ilustracjami wnętrz Ikea, które ukazano w sesji zdjęciowej i na rysunku.

Mieszkaniologia Ikea

Na stronie projektu można obejrzeć katalog związany z akcją, a także zagrać w interaktywną grę podobną do popularnych Simsów. Książkę w wersji cyfrowej, dostępną wyłącznie w wersji rosyjskiej, można pobrać w formacie PDF. Taki content marketing sprawia. że w Ikea każdy może poczuć się się jak w domu.

ikea20 ikea21 ikea18 ikea19 ikea14 ikea15 ikea10 ikea11 ikea12 ikea13 ikea8 ikea9 ikea6 ikea7ikea4ikea5ikea-rysunek-2ikea3