Na co komu te #hashtagi na Instagramie?

Hashtag to znak pozwalający innym aplikacjom odnaleźć wątek, zdjęcie, film, a jego oznaczenie to umowny #. Przez wielu symbol ten kojarzony jest z nachalną promocją lub osobami aspirującymi do niszy hipsterskiej w mediach społecznościowych – tymczasem okazuje się, że umiejętnie stosowany może przynieść więcej korzyści niż strat. Tylko co oznacza jego umiejętne stosowanie?

Na Instagramie panuje niepisana zasada wzajemności – ja znajdę coś godnego uwagi na temat, który mnie ciekawi, a ktoś, kogo interesuje moja treść, odnajdzie mnie, nawet po czasie. Dzięki hashtagom zwiększa się zaangażowanie użytkowników wokół marki oraz zasięg docierania treści. Zanim jednak wpadnie się w hashtagowy szał, warto poznać kilka zasad inspirowanych poradami NapoleonCat, dzięki którym instagramowe symbole staną się czymś więcej niż zwykłymi krzyżykami.

Wymyśliłeś 35 hashtagów do danego zdjęcia? Przelicz je jeszcze raz i postaraj się, żeby lista zamknęła się na 5 – więcej uznawane jest za spam. Warto zastanowić się też nad ich treścią – nieadekwatne hashtagi przyciągną nie tych, do których marka chciałaby dotrzeć. Krzyżykowa kreatywność? Podstawowe hashtagi typu #poland, #fashion, zginą w tłumie i ich stosowanie jest raczej bezcelowe. Nie lubisz się narzucać? Hashtag z nazwą marki nie jest wcale natręctwem, a pomocą w odnalezieniu przez zainteresowane osoby.

Hashtagi mogą być też przydatnym narzędziem przy promocji czy konkursach – warunkiem jest ich niebanalność. Warto również obserwować bieżącą sytuację – wykorzystanie newsa do promocji własnej firmy może być rozsądnym zabiegiem. Tworząc hashtagi należy pamiętać o SEO – Google chce podsunąć użytkownikom trafne wyniki, chyba chcesz, żeby wziął Cię pod uwagę?

A jakie hashtagi warto znać?

#NoFilter – jeśli zdjęcie faktycznie nie zostało poddane obróbce, w ten sposób można odeprzeć zarzuty niedociągnięć oraz podkreślić naturalność fotografii.

#TBT czyli Throwback Thursday – czwartki pełne wspomnień. Warto w ten sposób podkreślać ważne lub zabawne wspomnienia, również te związane z marką.

#PicoftheDay – czyli zdjęcie dnia. Zazwyczaj tak oznaczone zdjęcia nie wyróżniają się niczym szczególnym, a ich twórcom zależy na rozgłosie. Marki powinny korzystać z tego hashtagu wyjątkowo roztropnie.

#Instagood – podobnie jak #PicoftheDay, jeden z najpopularniejszych hashtagów i równie niebezpieczny, co poprzednik. Wymaga pewności, że opublikowane zdjęcie jest naprawdę dobre.

A które hashtagi są najpopularniejsze wśród Instagramowiczów? Publikujemy TOP 10, korzystając z aktualnych danych mrkpassion.pl.
1. #love
2. #instagood
3. #me
4. #like
5. #follow
6. #cute
7. #photooftheday
8. #tbt
9. #followme
10. #tagsforlikes

Marka, która stara się budować wizerunek unikalnej, powinna korzystać z tych hashtagów wyjątkowo oszczędnie.

Agnieszka Woźniak