Social mediowy narcyzm

Dwojaki charakter mediów społecznościowych przysparza kłopotów wielu użytkownikom. Z jednej strony jest to punkt spotkań ze znajomymi i rozrywki, z drugiej jednak dla wielu miejsce pracy. Czy zachowanie równowagi pomiędzy firmowymi komunikatami, a osobistymi opiniami jest zatem możliwe?

Marki ochoczo zachęcają nas do dzielenia się w mediach społecznościowych swoimi spostrzeżeniami na ich temat, równie chętnie przystają też na budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy w tym kanale. Sielanka się kończy, gdy wszyscy dookoła wiedzą, że pozytywne wypowiedzi pracownika są tylko elementem strategii firmy, a on dalej w to brnie. Należy również pamiętać, że każda informacja opublikowana w mediach społecznościowych może być interpretowana w różny sposób przez innych odbiorców.

By nie zagubić się w zakamarkach social media i nie zostać uznanym za spamera, na ratunek przychodzi Kimberley Brind i wskazówki, które pomogą ograniczyć social mediowy narcyzm.

  • Bądź świadomy, że istnieją treści, których w Internecie udostępniać po prostu nie przystoi. Jeśli prowadzisz dużą firmę, odbiorcy nie będą raczej zainteresowani tym, że o 13.30 masz w zwyczaju pić herbatę z cytryną. Nawet jeśli dopiero co zacząłeś prowadzić zdrowy styl życia i zrezygnowałeś z jej słodzenia.
  • Wybierz jeden sposób komunikacji i konsekwentnie się go trzymaj. Nie rozdzielaj przekazów na biznesowe i osobiste – staraj się zawsze zachowywać wyważony i przyjazny ton, to dodaje autentyczności.
  • Social media charakteryzują się dynamizmem, co nie znaczy, że nie powinno się analizować treści udostępnionych w przeszłości. Dodając nowy post pamiętaj by sprawdzić jego treść oraz poprawność pisowni – zaniedbania działają nie tylko na Twoją niekorzyść, ale również Twojego biznesu lub pracodawcy.
  • Urozmaicaj content, którym się dzielisz. Nie zaśmiecaj swojego profilu jednego typu przekazem – z czasem nikt nie będzie chciał tego czytać.

Każdy popełnia błędy, a social media nie ułatwiają uniknięcia klasycznych wpadek. Złotym środkiem nie jest rezygnacja z udziału w tym kanale, a obranie osobistej strategii działania, której należy się konsekwentnie trzymać.

Agnieszka Woźniak