TOP 3 Mistrzowie komunikacji na Facebooku

Jak porozumiewać się z fanami za pomocą fanpage’a, aby komunikacja była spójna z założeniami marki, a odbiorcy usatysfakcjonowani proponowanymi treściami? Dziś krótkie przybliżenie subiektywnie wybranych 3 top profili, które potrafią porwać tłumy, a jednocześnie zamieszczać wartościowe i ciekawe treści. W analizie wykorzystany został raport #FanpageTrends

Serce i Rozum

Sympatyczną parę bohaterów zna chyba każdy, a reklamy z ich udziałem wzbudzają uśmiech na twarzach Polaków i w niewymuszony sposób przekazują ofertę handlową. Biorąc pod uwagę te czynniki, prowadzenie fanpage’a dwójki bohaterów jest nie lada wyzwaniem, z którym doskonale poradzili sobie jego administratorzy. Komunikacja jest spójna, zrównoważona pod względem ilości reklam, statusów budujących zaangażowanie oraz zabawnych obrazków, a także dostosowana do bieżących wydarzeń. Na wielki plus zasługuje również kontakt z fanami – Serce i Rozum odpowiadają błyskawicznie i w humorystyczny sposób, a użytkownicy chętnie z nimi dyskutują. Brawo!

Źródło: https://www.facebook.com/serceirozum

Źródło: https://www.facebook.com/serceirozum

Lidl

O ile Serce i Rozum są profilem w większej części rozrywkowym (merytoryczną stroną marki zajmuje się fanpage Orange Polska), o tyle Lidl jest stroną, która z zasady powinna przekonywać klientów do odwiedzenia sklepu i skorzystania z prezentowanej oferty. Komunikacja opiera się na kilku filarach i jest całkowicie spójna – jest miejsce na prezentację oferty, przepisy bazujące na składnikach dostępnych w Lidlu oraz ciekawostki. Na uwagę zasługuje również oprawa graficzna, która prezentuje bardzo wysoki poziom. Nic tylko gratulować.

Źródło: https://www.facebook.com/lidlpolska

Źródło: https://www.facebook.com/lidlpolska


Tymbark

O ile łatwo jest komunikować się z przeciętnym facebookowiczem, który najczęściej jest w wieku administratora fanpage’a, o tyle młodzież jest na tyle wymagającym odbiorcą, że należy im się sporo uwagi. Młodzieżowy slang zmienia się co chwilę, a to co tydzień temu było na topie, teraz może już być passe. Tymbark, którego odbiorcy w większości są poniżej dwudziestki, potrafi sprostać zadaniu. Oferuje nie tylko ciekawe grafiki, jest na bieżąco ze szkolnym terminarzem, ale również potrafi rozmawiać ze swoimi fanami w ich języku. Niełatwa sztuka.

Źródło: https://www.facebook.com/Tymbark

Źródło: https://www.facebook.com/Tymbark

O tym, jak powinna być prowadzona komunikacja na fanpage’ach powiedziano już wiele, co nie oznacza, że temat został wyczerpany. Branie przykładu z najlepszych jest jedną z form rozwoju własnej strony, warto jednak pamiętać, że kopiowanie jest najgorszą strategią z możliwych.

Agnieszka Woźniak