Igrzyska w reklamach: przedstawiamy kandydatów do medali

Spoty promujące Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie podbiły internet i zdobyły masę branżowych nagród. Te przygotowane na zimowe rozgrywki w Soczi, których rozpoczęcie przypada na dzisiejszy wieczór, również mają szansę powalczyć o serca widzów i reklamowe laury.

Zimowe IO cieszą się nieco mniejszą popularnością od letnich rozgrywek, co może tłumaczyć stosunkowo niewielką liczbę kreacji przygotowanych z tej okazji. Wśród nich znalazła się zapowiedź Igrzysk dla telewizji BBC, stworzona przez Tomasza Bagińskiego i studio Platige Image. Spot jest utrzymany w konwencji hitowego serialu „Gra o Tron”, a jego lektorem jest aktor Charles Dance, wcielający się w rolę Tywina Lannistera.

W podobny klimat wpisał się spot promujący kanadyjską drużynę olimpijską, która od lat szczyci się świetnymi wynikami w prestiżowych rozgrywkach. W spocie „We Are Winter” czyli „Jesteśmy Zimą” widzimy sportowców wędrujących po skutej lodem równinie, wsłuchujących się w lektora recytującego wiersz opowiadający o zimie. Film jest zdecydowanie skromniejszy od produkcji brytyjskiej, ale hasło „We Are Winter” ma spory potencjał, oczywiście pod warunkiem, że Kanadyjczycy uplasują się wysoko w medalowej klasyfikacji.

Zupełnie inny klimat (dosłownie i w przenośni) panuje w spocie stworzonym przez australijski kanał Ten. Jego twórcy postanowili pokazać, że sportowcy z kraju wiecznego lata świetnie czują się na śniegu, choć podczas treningów jego miejsce zajmują piaszczyste wydmy, leśne drogi i bieżnie spalone słońcem. Sportowcy wylewają pot i łzy w rytm hitu „Hall of Fame” zespołu The Script.

Kanadyjczycy stworzyli również inny spot, nawiązujący do głośnej sprawy ustanowienia prawa dyskryminującego osoby homoseksualne mieszkające w Rosji. Krótki klip w bardzo sugestywny sposób pokazuje, że Igrzyska nigdy nie były wolne od homoseksualnych skojarzeń.

Olimpijski spot koncernu Procter & Gamble przypomina, że za sukcesami sportowców stoją nie tylko ich kraje, ale również rodziny. Szczególną rolę pełnią mamy, które rozwijają ich pasje od najmłodszych lat, leczą potłuczone kolana i dodają otuchy po porażkach. Większa część spotu jest kompilacją upadków i trudnych chwil, które po latach prób zamieniły się w sukcesy. Spot „Pick Them Back Up” powstał na bazie reklamy P&G przygotowanej na Igrzyska w Londynie, która również pokazuje mamy wspierające dzieci w drodze na sportowy szczyt.


Chcąc typować zdobywcę złotego medalu w tej kategorii, bez zastanowienia, nie tylko ze względów patriotycznych, wskazałabym spot Tomasza Bagińskiego. Miejmy nadzieję, że reklamowy medal nie będzie jedynym zdobytym podczas Igrzysk w Soczi.