Instagram Direct: fotki dla wybranych i potęga personalizacji

W tym roku Instagram umożliwił użytkownikom przesyłanie krótkich filmów, a w 2014 pozwoli im na personalizację wrażeń i dzielenie się zdjęciami nie ze wszystkimi, ale wybranymi followersami dzięki funkcjonalności Instagram Direct. Ten krok to również spore udogodnienie z punktu widzenia content marketingu.

Instagram Direct
Instagram Direct to zupełnie nowa funkcja aplikacji, dzięki której zdjęcia lub filmy można przesłać do wybranej grupy odbiorców, liczącej nie więcej niż 15 osób. W związku z tym w polu udostępnień zaszła niewielka zmiana. Teraz dotykając przycisku „Share to” możesz wybrać opcję standardową, czyli „Followers” lub „Direct, gdzie zaznaczasz konkretnych odbiorców z listy. Do zdjęcia lub filmu można dopisać komentarz i po wysłaniu prowadzić pod nim dyskusję.

Instagram Direct-funkcjoinalność

Instagram Direct – funkcjoinalność

Osoba, do której wyślemy spersonalizowaną wiadomość dowie się o jej dostarczeniu dzięki ikonie skrzynki odbiorczej w prawy górnym rogu panelu głównego. Jeśli ją odbierze, dowiemy się o tym dzięki zielonemu „ptaszkowi”, który pojawi się przy zdjęciu odbiorcy pod wysłaną wiadomością. A jeśli adresat postanowi polubić zdjęcie, ptaszek zmieni się w serce. Wszystkie wiadomości są dostępne w skrzynce, więc można je przeglądać i inicjować dyskusję w każdej chwili.

Instagram Direct - korzyści

Instagram Direct – korzyści

Swobodna wysyłka wiadomości może się odbywać między followersami, choć możemy także wymieniać zdjęcia z osobami, które nie znajdują się w tym kręgu. Wówczas na skrzynce odbiorczej pojawi się zaproszenie oznaczające, że dana osoba chce nam przesłać zdjęcie bądź film. Możemy zaakceptować tę prośbę lub ją odrzucić.

Podczas wczorajszej konferencji zapowiadającej wdrożenie nowej funkcjonalności, współzałożyciel Instragrama Kevin Systrom przyrównał ją do zwyczaju wspólnego oglądania zdjęć w gronie rodziny i przyjaciół. Uchwycone przez nie chwile mają osobisty wydźwięk, a ich znaczenie wiąże się ściśle z osobami, z którymi je dzielimy.

Instagram Direct to więc narzędzie do komunikacji osobistej, umożliwiające dzielenie się wrażeniami i kontekstami z osobami, których dotyczą. Jego charakter stwarza nowe możliwości dla content marketingu prowadzonego za pomocą Instagrama. Podobnie jak w przypadku mailingu, marki mogą przesyłać spersonalizowane informacje do wybranej grupy adresatów, a dzięki opcji powiadomień dowiedzą się, czy zostały odebrane, co ułatwia mierzenie ich efektywności. Wprawdzie skala jednorazowej wysyłki jest niewielka, ale Instagram Direct działa równie łatwo i szybko jak standardowe udostępnianie.

Marketingowe walory rozwiązania testują już pierwsze firmy. Zaledwie 2 godziny po oficjalnym ogłoszeniu funkcjonalności z Instagram Direct skorzystała marka GAP, zachęcając 15 pierwszych komentujących do wzięcia udziału w konkursie na stylizację. Właśnie taki sposób wykorzystania opcji Direct w Instagramie dla firm zasugerował sam Systrom.

Wiecej informacji na temat Instagram Direct można znaleźć na blogu Instagrama.