Umiejętny copywriting zmieni fana w klienta

Piszesz dobre teksty, które z pewnością podobają się czytelnikom, ale nie jesteś w stanie wygenerować ruchu na stronie? Problem prawdopodobnie leży w nieefektywnym copywritingu.

Znajomość jego zasad jest niezbędna, jeśli nasze treści mają zainteresować czytelnika i skłonić go do większej aktywności. Copywriting to podstawowa dziedzina content marketingu, czyli kreowania wszelkich treści, mających skłonić klienta do zakupu produktu lub usługi. Odpowiednio dobrane i sformułowane komunikaty mają skłonić klienta do stworzenia emocjonalnej więzi z marką, co później przełoży się na zyski.

Copywriting sam w sobie nie jest jednak obliczony na konkretny zysk. Dziennikarze czy blogerzy wykorzystują jego podstawy, by zainteresować czytelników, czyli w przypadku treści internetowych, wygenerować jak największą ilość kliknięć. W tym wypadku jednak kluczem jest, by w gąszczu informacji użytkownika zainteresował właśnie nasz tekst.

Podstawowym orężem w walce o internautę jest więc nagłówek. Jeśli nie jest przemyślany i nie komunikuje atrakcyjnych treści, czytelnik z pewnością go pominie. Przy tworzeniu nagłówków trzeba przede wszystkim kierować się korzyścią dla odbiorcy. Zdanie musi zawierać konkretną informację i nieść za sobą sugestię rozwinięcia tematu w dalszej części tekstu. Komunikat powinien być jasny i czytelny, więc czasem warto zachować dla siebie błyskotliwe metafory, które niekoniecznie muszą zostać zrozumiane przez odbiorcę.

W odbiorze równie ważna jest kwestia zaufania. Informacja powinna być wiarygodna, czytelnik nie może odnosić wrażenia, że jest celowo poszukiwany lub wprowadzany w błąd. W przypadku blogerów umiejętność formułowania myśli musi się łączyć z odpowiednią strategią. Po lekturze notek odbiorca powinien mieć jasny obraz tego, jaki jest charakter bloga i jakie korzyści może mu przynieść dalsze czytanie. Jeśli są one zgodne z jego oczekiwaniami, z pewnością znacznie łatwiej będzie go skłonić do aktywności dodatkowej, takiej jak subskrypcja czy podzielenie się treściami na portalach społecznościowych.

Umiejętności z dziedziny copywritingu w naturalny sposób pomagają rozwinąć strategie content marketingu. Gdy nauczymy się komunikować z odbiorcą tak, by wzbudzić jego zainteresowanie, następnym krokiem jest wykorzystanie tych umiejętności do sprzedaży konkretnych produktów. Forma przekazu musi być dostosowana do oczekiwań określonego targetu, a jego treść ma przede wszystkim wywołać u klienta jak najlepsze skojarzenia z marką. Eksperci od content marketingu nazywają tę strategię budowaniem historii, która ma wciągnąć odbiorcę. Dzięki temu marka automatycznie budzi nie tylko skojarzenia z produktami, ale też konkretną filozofią i wartościami, które są kluczem do przyciągnięcia klienta i budowania jego lojalności.